Vrijwilligers en Taakie

Veel sportclubs in Nederland hebben moeite met het werven van vrijwilligers. Ook bij L.T.C. Bijstervelden zijn vrijwilligers heel belangrijk en nodig om de vereniging draaiende te kunnen houden.

Vanaf 2021 maken we daarom gebruik van de vrijwilligerstool “Taakie”.

Taakie is de digitale assistent vrijwilligerszaken, die het werven van vrijwilligers binnen onze vereniging leuker en makkelijker maakt. Voor commissies en het bestuur is het vaak een hele uitdaging om snel en eenvoudig iemand te vinden voor een taak of functie binnen de club.

Taakie biedt mogelijke vrijwilligers alleen taken aan die goed passen bij hun interesses. Door een vrijwilligersprofiel op te bouwen, leren wij de vrijwilliger steeds beter kennen. De basis van het profiel is de Taakie vrijwilligerstest. Met een korte test, die elk lid van de club (of ouder van jeugdlid) per e-mail ontvangt, achterhaalt Taakie op een leuke en laagdrempelige manier welk type vrijwilliger iemand is. Dit geeft een indicatie welke vrijwilligerstaken waarschijnlijk goed bij iemand zullen passen.

Het invullen van de test is op vrijwillige basis, maar hoe meer leden de test invullen, hoe beter de gemaakte matches zullen zijn en hoe meer mogelijkheden we als vereniging krijgen om de taken die er liggen goed te kunnen verdelen.

Onthoud dat het invullen van de vrijwilligerstest je NIET meteen verplicht tot iets. Je bepaalt altijd zelf of je een bepaalde match met een taakie accepteert of afwijst.

Heb je vragen over Taakie of wil je graag de vrijwilligerstest invullen?

Stuur dan een mailtje naar:  [email protected]

Kijk via onderstaande link ook naar een filmpje met meer uitleg over Taakie: https://youtu.be/6qCgtFniXSA

Vragen?

Telefoon